Zoeken:
Begin hoofdinhoud

Beleidsadviseur multidisciplinair opleiden trainen en oefenen

Ben jij klaar om samen met onze hulpdiensten en ketenpartners een toekomstbestendige crisisorganisatie te bouwen? Heb je het in je om crisisteams en -functionarissen te ondersteunen in hun ontwikkeling? Ben jij een strategische denker die complexe onderwerpen helder kan vertalen naar een inspirerende aanpak voor opleiden, trainen en oefenen? Als jij anderen kunt motiveren en overtuigen, en weet hoe je samenwerking efficiënt kunt organiseren, lees dan snel verder!

Functie

Beleidsadviseur multidisciplinair opleiden trainen en oefenen

Locatie

Eindhoven

Uren

32-36

Niveau

HBO

In onze afdeling staat het cyclisch proces van crisisbeheersing centraal. Jij hebt een belangrijke rol als adviseur en regisseur bij het multidisciplinair opleiden, trainen en oefenen van de crisisfunctionarissen. Je bent bijvoorbeeld verantwoordelijk voor:

  • Beleid en uitvoeren: Als beleidsadviseur ontwikkel, implementeer en evalueer je nieuw MOTO-beleid. Je vertaalt nieuwe ontwikkelingen en wet- en regelgeving naar doelstellingen voor de afdeling en de veiligheidsregio. Je adviseert het management en ons bestuur hierover. Je zorgt ook voor (een deel van) de uitvoering van dat beleid, door in samenwerkingsverbanden de uitvoering te coördineren en overleggen daarover voor te zitten.
  • Netwerken: Je werkt in een netwerk met collega’s van politie, brandweer, GHOR, defensie, meldkamer en andere veiligheidsregio’s. Je werkt daarin verbindend en bent inspirerend.
  • Kwaliteit: Je staat voor kwaliteit. Je kiest niet voor de makkelijkste of goedkoopste training. Je bouwt aan kwalitatief sterke opleidingsmogelijkheden met een hoog leerrendement. Met de juiste prijs-kwaliteitverhouding, een flinke dosis realiteitsbesef en volledig afgestemd en (naadloos) passend bij de doelen, context en doelgroep.
  • Plannen: Jij ontwikkelt plannen, planningen en activiteitengidsen voor meerdere jaren. Je werkt periodiek aan een nieuw oefenbeleidsplan. Als budgethouder stel je begrotingen op en leg je verantwoording over de financiën af aan het afdelingshoofd.
  • Veranderlijke omgeving: Je houdt van een werkomgeving die altijd in beweging is. Daarin doe je wat nodig is om de basis op orde te brengen en verder te bouwen.

De veiligheidsregio

Nederland heeft 25 veiligheidsregio’s. Die hebben een belangrijke taak: incidenten en crisis voorkomen, beperken en bestrijden. We doen dat voor en met de 21 gemeenten in ons werkgebied; voor alle inwoners én bezoekers van deze regio.

Onze cultuur is open en informeel. We vinden het belangrijk om medewerkers met verschillende achtergronden, meningen en ervaringen in dienst te hebben, omdat dit bijdraagt aan een fijne werkomgeving. Soms zijn we nog iets te bureaucratisch, maar we zijn professioneel en leren snel. Dat moet ook wel, want we zijn samen verantwoordelijk voor onze missie: Zorg voor Veiligheid. We willen helpen. Dat zit standaard in onze bagage. Onze kernwaarden – behulpzaam, deskundig, daadkrachtig en gericht op samenwerken – zitten diep in ons DNA.

Aangenaam: afdeling Crisisbeheersing

VRBZO bestaat uit 3 sectoren; Bedrijfsvoering, Risico- en Crisisbeheersing en Incidentbestrijding. De missie van de afdeling Crisisbeheersing is om samen met onze ketenpartners de regio veilig te maken. De afdeling reageert proactief op dreigingen en risico’s. Daarnaast zorgt de afdeling voor een flexibele en slagvaardige crisisorganisatie.

 

Voor jou herkenbaar

Je hebt direct een gevoel bij onze misse Zorg voor Veiligheid. Ook in onze kernwaarden herken je jezelf. Dat is een goede start. Maar wat heb je nog meer in je bagage? Daar zijn we benieuwd naar. En ja, we hebben ook wel wat op ons verlanglijstje staan.

  • Je hebt minimaal hbo+- of wo-werk- en -denkniveau.
  • Je hebt relevante ervaring in crisisbeheersing.
  • Je neemt initiatief, bent oplossingsgericht en zoekt actief de samenwerking op.
  • Je kunt goed schakelen tussen verschillende organisaties, doelgroepen en belangen.
  • Je communiceert helder en overtuigend, bent gestructureerd en kunt goed plannen.
  • Je krijgt een rol in de regionale crisisorganisatie. Hier krijg je natuurlijk eerst een opleiding voor en ieder jaar een aantal trainingen en oefeningen.

Wat je van ons mag verwachten

Wij hebben vertrouwen in de mensen die bij ons werken. Je mag jouw werk op je eigen manier doen. Leren en persoonlijke ontwikkeling vinden we belangrijk; want jouw bagage maakt ons sterker. Daarvoor ben je zelf verantwoordelijk. Dus onderzoek, probeer dingen uit en kom met frisse ideeën. We bieden je veel verantwoordelijkheid, vrijheid en nog meer:

  • Een aanstelling met een proefperiode van een jaar. Zijn we na een jaar nog steeds blij met elkaar, dan krijg je een definitieve aanstelling.
  • Een functie in functieschaal 11, met een salaris tussen de € 4267,- en € 6143,- bruto per maand (norm 1 mei 2024) bij een 36-urige werkweek. Wanneer je begint, kunnen we je inschalen in de aanloopschaal 10, afhankelijk van je ervaring.
  • Als je goed functioneert, is op termijn uitloopschaal 12 bereikbaar.
  • Een Individueel Keuze Budget van 18,63% van je jaarsalaris, bovenop je salaris. Je kunt dit naar eigen inzicht besteden, bijvoorbeeld voor extra inkomen, extra verlofuren of om een opleiding te betalen.
  • Wij betalen 2/3de van jouw ABP pensioenpremie.
  • Een goede balans tussen werk en privé; flexibele werktijden, werkplekken in de hele regio en faciliteiten om thuis te kunnen werken.
  • Behulpzame collega’s waarvan je veel kunt leren, maar die ook graag van jou willen leren.
  • Een groot netwerk, met collega’s van andere veiligheidsregio’s en van netwerkpartners.
  • We stimuleren persoonlijke ontwikkeling; je kunt ieder jaar gebruik maken van ons opleidingsbudget en je kunt online trainingen volgen (via GoodHabitz).

Geïnteresseerd?

Je bent enthousiast en wil solliciteren

Solliciteren kan tot en met 5 februari via de knop ‘’solliciteren’’. Je krijgt altijd een reactie op je sollicitatie.

Sollicitatieproces

Ons sollicitatieproces bestaat uit de volgende stappen:

  1. Brievenselectie: 6 februari.
  2. Een fysiek gesprek met het afdelingshoofd en directe collega’s: 11 februari.
  3. Optioneel: 2e gesprek en/of assessment.
  4. Arbeidsvoorwaardengesprek: n.t.b.

We helpen je graag verder

Wil je persoonlijk contact of wil je een keer komen kijken voor je solliciteert? Je bent van harte welkom! Bel gerust Bas Oude Hengel (afdelingshoofd Crisisbeheersing) op 06-41838367. Hij beantwoordt graag al je vragen of jullie maken samen een afspraak. Heb je vragen over de sollicitatieprocedure? Bel dan met Sandra van Cleef (HR adviseur) 06-27048359, zij helpt je graag verder.

Wervingsbeleid

De vacature staat extern uit.

Voordat je in dienst komt vragen we om een geldige Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG). Een assessment en/of persoonlijkheidstest kan deel uitmaken van de selectieprocedure.

 

 

 

Gerelateerde vacatures

Posthoofd Middelbeers (8 uur)
Zorg voor jij voor de paraatheid van vrijwilligers?
Functie
Posthoofd
Locatie
Middelbeers
Uren
8
Niveau
Mbo, hbo
Posthoofd Eersel (12 uur)
Zorg voor jij voor de paraatheid van vrijwilligers?
Functie
Posthoofd
Locatie
Eersel
Uren
12
Niveau
Mbo, hbo